• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка психолога

/Files/photogallery/31773195_225934634657209_9000118962498830336_n.jpg

Ашихман Ольга Олександрівна

Практичний психолог

Освіта - вища, Запорізький національний університет

Психолог не є досконалістю, не дає чіткі інструкції «робіть так і ви досягнете успіху».

Задача психолога – допомагати тим, кому треба щось змінити, допомагати вирішити проблеми, а не знайти «несправність». Він готовий бути поруч, коли вам важко, готовий слухати, розуміти, підтримати, пояснити. Це людина, яка має професійний досвід, інтуїцію, але без готових відповідей на всі випадки життя.

Просити про допомогу це не ганьба. Але отримати допомогу можна лише за умови щирого бажання. Якщо ні ви, ні ваша дитина не має бажання, змінити себе і своє ставлення до проблеми, психолог не зможе допомогти вам.

Звертаючись до психолога, пам'ятайте наскільки ви були щирими та уважними з ним, від цього буде залежати результат вашої спільної роботи.

/Files/photogallery/image.jpg

Всі люди на Землі мають рівні права та свободи!


Це закріплено Декларацією Прав Людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році. Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права? Права дитини закріплені Конвенцією Про Права Дитини, що проголошена Генеральною Асамблеєю ООН у 1989 році,

Кожна дитина має право:

- на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку;
- на захист здоров'я та медично-санітарне обслуговування;
- на захист від поганого поводження, від відсутності турботи з боку батьків, або опікунів; -
- на захист від жорстоких, нелюдських або принижуючих гідність людини видів поводження чи покарання;
- на захист від сексуальних домагань;
- на проживання з батьками та на підтримку контакту з батьками у разі їх розлучення;
- на вільне висловлювання поглядів з усіх питань, що стосуються життя;
- на свободу думки, совісті, віросповідання;
- на особисте життя, на недоторканість житла, таємницю кореспонденції.

Права дитини порушуються:

- коли не забезпечена безпека її життя і здоров'я; - коли її потреби ігноруються; - коли по відношенню до дитини є випадки насилля або приниження; - коли порушується недоторканість дитини; - коли дитину ізолюють; - коли дитину залякують; - коли вона не має права голосу при прийнятті важливого для неї рішення; - коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття; - коли її використовують і нею маніпулюють; - коли її особисті речі не є недоторканими. ПАМ'ЯТАЙТЕ! Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.Не бійтеся допомогти і захистити свою дитину!

Заповіді для батьків

1.Якщо дитину постійно критикують - вона вчиться ненавидіти.

2.Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.

3.Якщо дитину висміюють - вона стає замкненою.

4.Якщо дитині постійно докоряють - вона вчиться жити з почуттям провини.

5.Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.

6.Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.

7.Якщо дитина живе в розумінні добра й доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

30 ПОРАД БАТЬКАМ ШКОЛЯРІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ

1. Любіть дитину, частіше обіймайте її.
2. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Знаходьте радість у спілкуванні. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
3. Розвивайте дитину: заохочуйте до малювання, розфарбовування, вирізання, наклеювання, ліплення. Обов’язково привчайте дитину до звички читати книжки щодня.
4. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
5. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
6. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
7. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
8. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами й обов’язками.
9. Пам’ятайте, що кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.
10. Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
11. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви з цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
12. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: у школі вона витрачає сили.
13. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
14. Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримала?». Зустрічайте дитину спокійно, не ставте тисячу запитань, дайте їй розслабитися.
15. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
16. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не влаштовуйте сварки. Говоріть із дитиною спокійно.
17. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань – з 15 до 17 години.


18. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 30-40 хв. треба відпочивати 5-15 хв. залежно від віку дитини. Першокласникам потрібно кожні 15-20 хв. робити перерви на 10-15 хв.
19. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, зі словами «не хвилюйся», «ти все вмієш», «поміркуймо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
20. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
21. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
22. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною.
23. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
24. Знайте, що діти люблять казки, цікаві історії, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Приділіть дитині 10-15 хв. перед сном.
25. Підтримуйте дитину. Ваша щира зацікавленість у її шкільних справах і турботах, серйозне ставлення до її досягнень і можливих труднощів допоможуть дитині розвиватися.
26. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрічається в школі. Поясніть їх необхідність.
27. Дитина ходить до школи, щоб вчитися, але їй може щось не вдаватися, це природно. Дитина має право на помилку.
28. Складіть разом із дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
29. Підтримуйте дитину в її бажанні досягти успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна її похвалити. І не просто хваліть, а розкажіть, що саме вона зробила добре.
30. Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Школа – це важливо, але це не привід позбавляти дитину різноманіття, радості, гри…


Пам’ятка «Як спілкуватися з дитиною»

1. Спілкування на рівних. Рівень очей.

2. Попросити дитину вас чому-небудь навчити.

3. Запитувати в дітей поради.

4. Цікавитися планами дитини та їх враховувати.

5. Запитувати в дитини її річ і стукатися до неї в кімнату.

6. Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.

7. Давати посильні доручення з відомим успіхом.

8. Підтримка у важкій ситуації .

9. Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.

10. Зустрічати як кращого друга і проводжати.

11. Якщо ви не праві, попросіть вибачення.

12. Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.

13. Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками.

14. 100%-ва увага 15 хвилин щодня.

15. Тілесний контакт 2-3 рази на день мінімум.


Пам’ятка «Як почути свою дитину»

1. Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» - образа в дитини гарантована).

2. Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу…»).

3. Моралі, проповіді («Учися – це твій обов’язок» і т.д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).

4. Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці…»). Такі поради дратують дитину.

5. Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати…»), Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.

6. Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе…») приводять до уникнення невдачі, низької самооцінки.


10 Батьківських виразів, які ненавидять діти

Подивимося… Звучить у відповідь на пропозицію сходити в кіно, поїхати на вихідні в гості або почитати на ніч цікаву книжку. Означає завжди тільки «ні», але дає помилкову надію на іншу відповідь.

Зараз! Обманний маневр. У реальності «зараз» настає через годину, через місяць, а то і зовсім ніколи.

Ні – означає Ні! Безглузда тотожність – замінює собою пояснення, чому саме «ні», і робить подальший діалог неможливим.

Є таке слово – «треба». Природне продовження батьківських риторичних відповідей. Відсилає до аксіоми, якої насправді не існує.

А як ти сам думаєш? Як і в попередніх випадках, питання риторичне. Передбачається, що дитина дає «правильну» відповідь або вислуховує її від старших. Тут немає місця для родумів.

Як тобі не соромно! (Продовження: … ти ж старша, ти ж дівчинка, ти ж хлопчик і т.п.). Порушення причинно-наслідкових зв’язків. Ніби почуття сорому повинно залежати від віку чи статі.

Роби, як хочеш! Підступна обіцянка свободи – насправді представляє серйозну загрозу майбутньої самостійності. Передбачає: «Все одно ти зробиш неправильно». І це знову відмова будь-що обговорювати.

Не треба думати, що ти найрозумніший! Не кажучи вже про те, що ця фраза різко знижує самооцінку, вона ще і відноситься до розряду взаємовиключних. Варіант: «Ну ти ж дорослий, розумний хлопець…»

Не вигадуй! Надає багатосторонньо руйнівний вплив. Мало того, що тобі не вірять, - ще й пропонують завжди залишатися в рамках повсякденної логіки.

Виростеш – зрозумієш. Шедевр виховної думки. Повна відмова не тільки в поясненні, а й взагалі у здатності дитини розуміти

Рекомендації батькам пятикласників

1. Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи.

2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поводження й взаємини з іншими дітьми.

3. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.

5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

6. Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома.


Рекомендації батькам щодо профілактики насильства:

    • підтримуйте дитину;
    • слідкуйте за дитиною;
    • будьте послідовним;
    • усно визначайте свої опікування та межі дозволеного;
    • давайте настанови, а не покарання;
    • приділяйте дитині свій час і увагу;
    • беріть участь у житті дитини;
    • залучайте дітей до своїх заходів;
    • заохочуйте дітей займатися тим, чим їм цікаво;
    • будьте позитивними.

    Рекомендації учням по запобіганню насильства:

  • не ходи сам по вулицях у вечірній та нічний час;
  • не спілкуйся із незнайомими особами;
  • не виставляй на показ коштовні речі (прикраси, мобільні телефони, гроші);
  • не вживай алкогольні, наркотичні засоби (це призводить до втрати самоконтролю);
  • не провокуй своєю поведінкою інших;
  • у випадку працевлаштування, вимагай від працедавців дотримання норм трудового законодавства щодо неповнолітніх (укладення трудового договору у письмовій формі із зазначенням умов праці);
  • якщо на твоїх очах відбувається правопорушення, дуже важливо не бути втягнутим у нього, щоб не стати жертвою або співучасником;
  • якщо ти став свідком правопорушення, варто обов’язково звернутись до правоохоронних органів і надати їм інформацію про це. Таким чином ти убережеш себе й інших людей від того, щоб не стати жертвою.

  • 25 способов узнать у ребенка, как дела в школе, не спрашивая «Ну, как дела в школе?»

    /Files/images/1019.jpg

    Если вы спросите у ребенка «Ну, как дела в школе?», то, скорее всего, получите ответ: «Нормально». А если вы действительно хотите узнать, как прошел его день, то помогите своему ребенку: задайте такой вопрос, на которые можно будет ответить подробно.

  • Что самое хорошее из того, что произошло с тобой сегодня в школе? Что худшее из того, что произошло с тобой сегодня в школе?
  • Расскажи мне что-нибудь смешное, над чем ты сегодня посмеялся?
  • Если бы ты мог выбрать, с кем бы ты хотел сидеть в классе? А с кем бы точно не хотел сидеть? Почему?
  • Расскажи мне о самом классном месте в школе.
  • Какое самое странное слово, которое ты услышал сегодня? Или, может быть, тебе сказали сегодня что-то странное?
  • Если бы мы пригласили сегодня твоего учителя к нам в гости, что бы он мне рассказал о тебе, как думаешь?
  • Кому ты сегодня помог?
  • Может, кто-то тебе сегодня помог?
  • Расскажи мне, что нового ты узнал сегодня?
  • Был ли момент, когда ты чувствовал себя самым счастливым сегодня?
  • Было ли тебе сегодня очень скучно?
  • Если бы инопланетяне прилетели в ваш класс и забрали кого-то из учеников, кого бы ты хотел, чтобы они забрали?
  • С кем бы ты хотел поиграть на перемене из тех, с кем ты еще никогда не играл?
  • Расскажи мне о чём-то хорошем, что произошло с тобой сегодня.
  • Какое слово учитель чаще всего сегодня повторял?
  • О чём бы ты еще больше хотел узнать в школе?
  • Чего бы тебе хотелось меньше делать в школе?
  • С кем бы ты в своем классе мог вести себя лучше?
  • Где ты чаще всего играешь на переменах?
  • Кто самый смешной ученик в вашем классе? Почему он такой смешной?
  • Тебе понравился сегодняшний обед? Что больше всего понравилось?
  • Если бы завтра ты стал учителем, что бы ты сделал?
  • Как ты думаешь, может, кому-то из вашего класса лучше уйти из школы?
  • Если бы ты мог поменяться с кем-то в классе местами, кто бы это был? Почему?
  • Расскажи мне о трех различных случаях, когда ты использовал карандаш сегодня в школе.

Поради педагогам

1. Не починайте свою промову з вислову: «Я давно вже хотів сказати…»
2. Уникайте слів завжди і ніколи.
3. Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно.
4. Критикуйте лише те, що можна змінити.
5. Не порівнюйте поведінку цієї людини з поведінкою інших. Це принижує.
6. Не знищуйте індивідуальність.
7. Не приписуйте співрозмовнику того, чого він не казав. Краще не перебільшувати – можуть звинуватити у брехні.
8. Не зосереджуйтесь на особистості суперника, активізуйте увагу на проблемі й варіантах її вирішення.
9. Не робіть висновки за партнера.
10. Перше зауваження людині доцільно робити наодинці.
11. Свою помилку визнайте швидко і рішуче, випереджаючи можливу критику.
12. Зміцнюйте позитивну атмосферу у спілкуванні.
13. Відчувайте, коли потрібно відступати.
14. Дійте! Не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати.

Кiлькiсть переглядiв: 248

Коментарi